mandag 16. mai 2011

Sukkerfri, glutenfri og hvetefri brownies

Hei igjen..

Her har dere oppskriften på sukkerfri, glutenfri og hvetefri brownies. Skulle ønske den ble litt mer seig, men det skal sies at jeg bare smakte helt i kanten og at den kanskje er litt seigere i midten. Krysser fingrene for det, for jeg skal nemlig bringe den med meg på grillparty i morgen!

DU TRENGER:
1/2 boks kesam original (150 gram)
1 egg
2 eggehvitte
100 gram sukrin
20 gram sjokoladeprotein
40 gram mandelmel
1 ts bakepulver
2 ss 100% kakaopulver
20 gram fiberfin (Hi maiz)
100 gram sukkerfri mørk sjokolade. (Jeg brukte sjokolade fra Sukkerfritt som jeg kjøpte på Rema 1000)

-Bland mandelmel, sjokoladeprotein, bakepulver, firberfin (hi-maiz) og kakaopulveret sammen.


- Smelt sjokoladen over vannbad.


 - Pisk egg, eggehvitte og sukrin til en stiv eggedosis.





 - Sjokoladen og eggedosisen er blandet sammen.

- Så rører du inn kesam eller skyr naturell i blandingen.
- Bland det tørre i det våte og rør til en jevn masse.
















- Smøres utover en langpanne (20x30) kledd med bakepapir. 

Stekes i ca 30 - 35 minutter på over og undervarme, midt i ovnen (jeg stekte min i 40 minutter, og jeg vet ikke om det kan være grunnen til at den ble litt tørr)

Dere får en oppdatering om det senere. Ha en god kveld!

REDIGERT: Min kake ble knusktørr og smakte rett og slett forferdelig. Det har nok noe med steketiden å gjøre. Anbefaler alle å begynner å kikke etter kaka etter 25 - 30 minutter. 

-Marte Kristina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar